fredag 26. februar 2010

Passepartout par tout!


Det er sikkert flere enn meg som ønsker å bruke gamle rammer, loppefunn, IKEA-rammer eller hva som helst, men som ikke får formatet helt til å passe med fotos eller annet man vil henge opp. En løsning er jo å ramme inn med passepartout, men det kan koste ganske mye å få gjort. Så derfor gikk jeg i sin tid til innkjøp av en passepartoutkniv og en lang linjal i metall. Ikke rent billig, kniven kostet vel 700-800 kr. og linjalen husker jeg ikke helt i farten. Det kjøpet har uansett betalt seg inn igjen nå, for jeg har selv skåret til passepartout på flere bilder. Selve pappen er ikke spesielt dyr. Kniven jeg kjøpte er en Logan 3000, men det finnes mange typer. Kan anbefales å prøve selv, man får akkurat det man vil ha og til en overkommelig pris. Når man har fått tak på det, blir det veldig fint og proft.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar