mandag 3. mai 2010

Husmorleksikon - side 2 - Genial sølvpuss

Dette har  jeg såvisst ikke funnet på selv, og en god del av dere har nok plukket det opp allerede. Men for de av dere som ikke har prøvd det, så synes jeg det er min plikt å informere om det! Sølvpuss er et herk, gnikking og gnuing og svarte kluter og flekker. Isj. Men det er altså en måte å bli kvitt alt det anløpne, eller i det minste langt det meste av det, med en enkelt metode. Legg aluminiumsfolie i vasken, hell oppi 2-3 ss med grovsalt og fyll opp med varmt vann. Jeg bruker den lille "skyllevasken". Legg tingene oppi, de må være i kontakt med folien og dekket av vann. Etter en kort tid ser du ganske så store forskjeller. Denne nysølvkoppen ble i hvertfall ganske så mye bedre på kort tid.  Hvis man ser bort fra speilbildet av fotografens vinterbleke underarmer....

Fikk et tilleggstips på dette: Hva med å bruke en aluminiumskasserolle istedetfor folie i vasken? Ja, mulig det funker bra. Nå i disse induksjonstider er det vel få av dem i omløp og direkte sunne var de vel heller ikke? Men jeg har stående en gammel kasserolle og skal prøve den neste gang.

1 kommentar:

  1. Genialt tips, dette benytter jeg meg også av :-) Veldig raskt og kjekt for travle husmødre..hihi. Ha en fin uke!

    SvarSlett